Ticker

6/recent/ticker-posts

Δημοτικά τραγούδια που μου χάρισε η αξέχαστη φυσιογνωμία του χωριού Στριφτάρας Δημήτριος

Διάφορα
Δημοτικά τραγούδια  που μου χάρισε η αξέχαστη φυσιογνωμία του χωριού Στριφτάρας Δημήτριος
Το μισό μέτρο έφτασε το χιόνι στο Καλαμάκι Λαμίας

 

Για την Λευτεριά-Στριφτάρας Μήτρους

Εδώ τα λένε τα πουλιά

Γλυκολαλούν τ’ αηδόνια

Το λέν’ κι οι πετροπέρδικες

Η κοντιλογραμένες.

 

Γλυκά το λέει κι ο κότσιφας

Στα κλέφτικα λιμέρια

Στου Κατσαντόνι το λιμέρι

Πουλιά δεν κελαηδάνε.

 

Του πιάσαν τον Αντόνι μας

στα Γιάννενα τον πάνε.

Μες στο μπουντρούμι του Πασά

εκεί τον τιρανάνε.

 

Κλέη ,θρηνιέτε η μάνα του

κλέη κουτσομαδιότι,

κλέη για τον Αντόνι της

κλέη για το παιδί της.

 

Δε στούλεγα Αντόνι μου

Δε στούλεγα παιδί μου.

Τη χάλεβες,τιγίρεβες,

Να βγης στ’ αρματολίκη;

 

Δεν μπόρεσα ρε,

Μάνα  μου

Εγώ σκλάβος να ζήσο.

Κιον τον άτιμο Πασιά,

Κιον θα τον πολεμίσω.

Να δή η Ελλάδα λεφτεριά,

Ηπιρος,Θεσαλία.

 

Αγάλια,αγάλια μάνα μου

Θράκη Μακεδονία.

 

 

Η Βλαχοπούλα

 

Εγώ παιδιά,εγώ δε πίστεβα

Να πάρω βλαχοπούλα

Πούχε το νου στα πρόβατα

Κε το μεράκι στα γίδια.

 

Μα είχε μάνα μερακλού

Την έμαθε να υφένη

Τη έμαθε τη διάταζε

Ξέρι κι από διασίδια.

 

Έχει πατέρα τσέλιγγα

Στον κόζμο ξακουσμένος

Έχει χιλιάδες πρόβατα

Κε έχει χιλάδες γίδια.

 

Μα έχει κιάλογο καλό

Κι όμορφο στολιζμένο

Βγαίνει καβάλα στα βουνά

Στα γλεντηρά λιβάδια.

 

Εκί που βόσκουν πρόβατα

Εκειγλεντουν τα γίδια,

Και βγένη ο αρχιτσέλιγγας

Για να τα καμαρώσει.

 

Και λέη διατάζει τα παιδιά

Εδώ λαλούνε τα πουλιά

Γλυκολαλούν τ’ αηδόνια

Εδώ το λεν κι  πέρδικες,οικοντιλογραμένες.

 

Γλυκά το λέη κι ο κότσιφας

Στα κλέφτικα λημέργια

Στου Κατσαντόνι το λεμέρ’,

Πουλιά δεν κελαδούνε.

 

Τον πιάσαν τον Αντόνι μας

Στα Γιάνενα τον πάνε

Μες στο μπουντρούμι του πασά

Εκεί τον τιρανάνε

 

Αφιερωμένο  στο Θεόδωρα τον Θεοδοσίου από

Τον παπούΔημήτρι


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια